.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

6/12/2006

Kenaikan harga minyak dan elektrik bebankan rakyat

Tanjung Karang : Kenaikan harga minyak sebanyak 30 sen telah menjadii beban kepada rakyat. Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, berkata kenaikan harga minyak tidak akan membebankan rakyat, Kata Haji Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS semasa berceramah di Padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Tetapi sekarang rakyat telah merasai beban daripada kenaikan harga minyak tersebut. Harga barang naik atau tidak sekarang?, soalnya

Kini, menurutnya, Kerajaan telah menaikkan pula taarif elektrik sebanyak 12%. Sekali lagi Pak Lah telah berbohong kepada rakyat dengan mengatakan harga barang tidak akan naik. Ini adalah satu pembohongan kepada rakyat!.

Ini juga akan menambahkan lagi beban kepada rakyat. Selepas ini harga barang akan lebih melambung tinggi dengan kenaikan taarif elektrik dan harga minyak, katanya.

Di Arab Saudi, menurutnya, Kerajaan Arab Saudi telah menurunkan harga minyak kerana kerajaan telah mendapat keuntungan daripada kenaikan harga minyak dunia. Tetapi di Malaysia, kerajaan telah menaikkan harga minyak, katanya.

Beliau juga mempersoalkan keuntungan yang diperolehi oleh Petronas. Petronas juga telah menaja iklan untuk Formula One (F1) sebanyak RM90 juta.

Ketika Timbalan Perdana Menteri, (Dato’ Seri) Najib (Tun Razak), meminta rakyat berjimat cermat, tiba-tiba Pesta Bollywood akan diadakan pada bulan September dan penaungnya adalah isterinya sendiri, (Datin Seri) Rosman (Mansur). Manakala Najib, pula telah meluluskan peruntukan serta merta sebanyak RM10 juta, ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang.

Di dalam Pilihanraya Umum Sarawak, rakyat Sarawak telah memberi pengajaran kepada Barisan Nasional (BN) di dalam Pilihanraya tersebut dengan memberi undi kepada pembangkang. Di Kawasan Bandar, DAP dan Keadilah telah mendapat 9 buah kerusi DUN. Manakala calon PAS di DUN Beting Maro berjaya mengurangkan majoriti BN daripada 3,000 (di dalam pilihanraya tahun 2001) kepada 800 majoriti, katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, ujarnya lagi.

Ceramah Isu semasa yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang, telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada orang ramai. Seramai lebih 4,000 orang telah mendengar penjelasan tersebut. Turut hadir ialah, Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP, Dr Md Yusoff Abd Wahab, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim dan Bendahari PAS Kawasan, Haji Maskuri Mardzuki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com