.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/23/2006

Ulama’ diminta contohi perjuangan Sheikh Ahmad Yaasin

Tanjung Karang : Ulama’ bukan sekadar pendakwah tetapi sebagai ‘Murabbi’ dan penggerak Jamaah, Kata Ketua Dewan Ulama’ PAS (DUP) Negeri Selangor, Ustaz Mohd Zain Abd Rahman, dalam ucapan aluan sempena Muktamar DUP Negeri Selangor kali ke-18 di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) yang dirasmikan oleh Ahli Majlis Syura Ulama’ PAS Pusat, Ustaz Dr Mohamad Mat Daud.

Semasa belajar (para Ulama’) telah memahami hukum dan asas Islam. Bila berada di dalam jamaah (Ulama’ perlu) memahami peranan dan tugas Ulama’. Jawatan, menurutnya, tidak penting tetapi gerak kerja dalam jamaah perlu dibuat, katanya

Ulama’ perlu terus belajar pendekatan semasa dan istilah-istilah dalam perjuangan Islam dan demokrasi.

Keyakinan Sheikh Ahmad Yaasin akan kemenangan (Islam di Palestin) patut dijadikan tauladan kepada para Ulama’ terkini. Ulama’ PAS Perlu menghidupkan semula perjuangan Islam sebagaimana perjuangan Sheikh Ahmad Yaasin, katanya lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com