.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

6/12/2006

Demokrasi tertutup di bawah pimpinan Perdana Menteri

Tanjung Karang : Sebelum PIlihanraya Umum (PRU) ke-11 tahun 2004 yang lalu Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang juga Menteri Dalam Negeri telah bertindak menutup saluran demokrasi. Pak Lah telah bertindak menekan rakyat supaya tidak mendengar ceramah daripada PAS dan parti pembangkang, Kata Haji Mohamad Sabu, Naib Presiden PAS semasa berceramah di Padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) pula, bukan lagi menjadi badan bebas, dan menjadi “orang suruhan” Barisan Nasional (BN) semasa pilihanraya umum yang lalu. Di Terengganu lebih 70,000 pengundi luar telah didaftar sebagai pemilih untuk menjatuhkan kerajaan yang dipimpin oleh Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Pengerusi SPR, Tan Sri Rashid Hussein, di dalam pertemuan antara PAS dan SPR, menurutnya, mengakui bahawa pilihanraya di Negeri Selangor tidak sah mengikut undang-undang kerana senarai daftar pemilih yang bercelaru antara satu sama lain. Di samping penambahan waktu mengundi selepas jam 5.00 petang, katanya.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang, juga turut menyangkal laporan yang ditulis di dalam akhbar yang mengatakan Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, mengizinkan ahli PAS membaling batu kepada anggota keselamatan di dalam demontrasi aman, di dalam ucapan penggulungan Ucapan Dasar Presiden PAS, semasa Muktamar di Kedah.

Jika rakyat hanya mendengar akhbar arus perdana dan media massa kerajaan tetapi tidak membaca akhbar Harakah dan mendengar penjelasan daripada PAS, rakyat akan menjadi “bodoh” sampai bila-bila, ujarnya lagi.

Di luar Negara, menurutnya, rakyatnya bertanggungjawab terhadap Negara, dan menjadi pengimbang kepada Negara. Di Negara Barat, tidak ada Perdana Menteri yang boleh bertongkat langit seperti di Malaysia.

Ceramah yang buat pertama kalinya diadalah di padang KOMPAS dan dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang, telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada orang ramai. Lebih 4,000 orang telah membanjiri padang KOMPAS.

Turut Hadir ialah Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP PAS Kawasan, Dr Md Yusoff Abd Wahab, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim dan Bendahari PAS Kawasan, Haji Maskuri Mardzuki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com