.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

6/12/2006

Dr Mahathir serang kerajaan di bawah pimpinan Pak Lah

Tanjung Karang : Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, sedang menghadapi serangan dari Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam isu ekonomi seperti isu Permit Import (AP) dan Isu Jambatan Bengkok antara Malaysia dan Singapura, kata Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu semasa berceramah 120 minit di Kompleks PAS DUN Sungai Burong yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang.

Dr Mahathir, katanya, telah membuat kenyataan di media massa mengenai kelemahan-kelemahan yang berlaku di zaman pemerintahan Pak Lah. Semua penjelasan-penjelasan yang dibuat oleh Rafidah Aziz dan Pak Lah bohong!, katanya.

Dr Mahathir juga mempertikaikan Isu pembatalan pembinaan jambatan bengkok, sedangkan pada bulan Februari yang lalu, Pak Lah telah mengeluarkan kenyataan untuk meneruskan projek tersebut. Tetapi tiba-tiba dibatalkan sekarang, katanya.

Semasa Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri, dia telah berbincang dengan Perdana Menteri Singapura dan tidak timbul isu penjualan pasir dan ruang udara kepada Singapura. Tetapi kenapa isu tersebut timbul sekarang. Ini semua menjadi persoalan, katanya.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang, berkata, semasa Almarhum Ustaz Dato’ Haji Fadzil Mohd Noor, beliau selalu berdoa supaya dipanjangkan umur Dr Mahathir, supaya Dr Mahathir dapat melihat kesilapan-kesilapan yang dilakukan sepanjang pemerintahannya.

Sekarang, menurutnya, Dr Mahathir, telah merasai segala kesilapan-kesilapan yang pernah dilakukannya sepanjang menjadi Perdana Menteri dulu.

Barangkali, Dr Mahathir begitu marah kepada Pak Lah kerana banyak projek-projek besar kerajaan telah jatuh kepada menantunya, Khairi dan anaknya Kamaluddin Abdullah. Tetapi anak-anaknya tidak menadapat sebarang projek daripada kerajaan, katanya.

Kerajaan Pak Lah, juga menurutnya, turut menghadapi masalah keyakinan daripada ahli-ahli bawahan. Umno Negeri Johor juga telah menganjurkan konvensyen dan menolak pelajaran Sains dan Matematik di dalam Bahasa Inggeris. Jika ini diteruskan masa depan orang Melayu akan kucar-kacir, katanya lagi.

Ceramah yang buat pertama kalinya diadakan di padang KOMPAS telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada orang ramai. Dianggarkan seramai 4,000 orang telah menghadiri ceramah tersebut bagi mendengar penjelasan isu-isu semasa. Turut hadir ialah Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP, Dr Md Yusoff Abd Wahab, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim dan Bendahari PAS Kawasan, Haji Maskuri Mardzuki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com