.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

6/12/2006

Kerajaan Pak Lah Sangat Lemah

Tanjung Karang : Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu, berkata di zaman Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, menjadi Perdana Menteri, Seramai 9 orang Menteri bukan Islam berani menghantar memorandam mempertikaikan kuasa Mahkamah Syariah. Perkara seperti ini tidak pernah berlaku sebelum ini.

Selain itu, Kumpulan Artikel 11 bergerak di setiap negeri ke seluruh Negara seperti Melaka, Pulau Pinang, Wilayah Persekutuan dan Johor. Kumpulan ini dianggotai oleh peguam-peguam seperti Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) Kota Bharu, Zaid Ibrahim. Di Pulau Pinang, Orang ramai telah menganjurkan demontrasi membantah perhimpunan tersebut dan akhirnya telah dibatalkan oleh Polis. Menurut mereka, Artikel 11 memberi hak kepada orang Islam untuk Murtad.

Di dalam perayaan Thaipusam pada tahun ini juga telah disebarkan artikel di dalam bahasa Tamil yang menghina Nabi Muhamad s.a.w. Dan Laporan Polis telah dibuat tetapi tidak diambil tindakan oleh pihak berkuasa.

Manakala di Damansara, ada pihak yang membantah supaya suara azan tidak berkumandang diluar masjid. Tatapi Pak Lah tidak berani membantah kumpulan-kumpulan ini kerana bimbang dengan teguran-teguran dari Negara Barat.

Selain itu, kumpulan 11 ini berani kerana telah mendapat sokongan dari kumpulan Sisters In Islam (SIS). Manakala SIS pula dianggotai oleh anaknya, Nori Abdullah. Nori pula adalah isteri kepada Khairi Jamaluddin, katanya.

Kerajaan yang dipimpin oleh Pak Lah sekarang adalah sebuah kerajaan yang sangat lemah. Pak Lah, hanya berani bertindak terhadap PAS. Kerana tidak ada pihak luar yang membela PAS jika kerajaan bertindak ganas terhadap PAS.

Mufti Perak, Dato’ Seri Dr Harussani Zakaria, sudah mula turun ke gelanggang dan memberi kuliah kepada orang ramai kerana masalah aqidah yang semakin mengancam di dalam Negara. Masalah murtad semakin banyak berlaku di dalam Negara. Murtad telah menjadi darurat sekarang, katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang.

Ustaz-ustaz yang hendak memberi kuliah telah disekat oleh kerajaan. Bekas Imam Masjid Negara, Ustaz Taib Azzamuddin Mohd Taib hendak diambil tindakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana hendak memberi kuliah di sebuah surau di Negeri Selangor, katanya.

Beliau berkara demikian semasa berceramah di Padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) dan dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang. Seramai lebih 4,000 orang telah menghadiri ceramah yang julung-julung kalinya diadakan di padang KOMPAS.

Turut hadir ialah Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP PAS Kawasan, Dr Md Yusoff Abd Wahab, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim dan Bendahari PAS Kawasan, Haji Maskuri Mardzuki.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com