.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/23/2006

Muktamar Dewan Ulama’ PAS Selangor berjalan dengan baik


Tanjung Karang : Muktamar Tahunan Dewan Ulama’ PAS (DUP) Negeri Selangor kali ke-18 telah berjalan dengan lancer di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) dan telah dirasmikan oleh Ustaz Dr Mohamad Mat Daud, Ahli Majlis Syura Ulama’ PAS Pusat.

Muktamar dimulakan dengan bacaan ayat-ayat suci al-quran oleh Huzaifah Mohd Noor, dari Maahad Thahfiz Jamiul Hasanat, Batu 10 Tanjung Karang, kemudian diikuti dengan Ucapan aluan dari Ketua DUP Negeri Selangor, Ustaz Mohd Zain Abd Rahman seterusnya ucapan perasmian oleh Ustaz Dr Mohamad Mat Daud.

Selepas majlis perasmian selesai, Ketua DUP Negeri Selangor, turut melancarkan sebuah buku yang dikarang oleh Ulama’ yang bertajuk “Kemelut harga minyak ; mengapa tidak kembali kepada Islam” sebelum berhenti rehat pada jam 11.00 pagi.

Muktamar pernuh berlangsung pada jam 11.15 pagi sehingga muktamar ditangguhkan pada jam 2.00 petang, selepas Ustaz Mohd Zain, memberikan ucapan penggulungan.

Turut hadir semasa perasmian ialah, Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri (BPPN) Selangor, Haji Mohd Yusof Ludin, Naib Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Dr Mohd Yusof Abd Wahab, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim serta ahli-ahli PAS Kawasan Tanjung Karang

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com