.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

6/17/2006

Pejuangan Islam penuh dengan cabaran

Tanjung Karang : Perjuangan Islam perlu berdasarkan kepada aqidah dan menguatkan tarbiyyah di kalangan pendukung gerakan Islam, kata Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom, sewaktu memberikan Kuliah Mingguan Deenul Islam anjuran Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) dan Lajnah Tarbiyah dan Pendidikan DPP Kawasan Tanjung Karang.

Perjuangan Islam, juga menurutnya, akan berhadapan dengan beberapa cabaran diantaranya ialah seperti mukmin sesama mukmin yang dengki kepadanya (pejuang Islam) seperti saudara-mara, ahli keluarga dan sesama ahli jamaah selain masalah peribadi yang melibatkan individu.

Cabaran seterusnya ialah golongan munafik yang sentiasa membenci dan golongan yang sentiasa bersekongkol memerangan Islam. Mereka sentiasa berusaha untuk memadamkan cahaya Allah melalui mulut-mulut mereka, tetapi Allah sentiasa memelihara agamaNya, ujarnya.

Kumpulan Artikel 11 dan Suruhanjaya Antara Agama (IFC) serta Sisters In Islam (SIS) adalah diantara kumpulan yang sedang aktif berusaha untuk menghapuskan Artikel 121A dalam Perlembagaan Persekutuan seterusnya menghapuskan kuasa mahkamah Syariah. SIS pula didokongi oleh anak-anak bekas Perdana Menteri dan Perdana Menteri seperti Datin Paduka Marina Mahathir dan Nori Abdullah, ujarnya lagi.

Cabaran terakhir yang akan dihadapi ialah syaitan yang selalu menyesatkan manusia.

Dalam Perkembangan berlainan, beliau turut mengulas kenyataan Mufti Perak, Dato’ Seri (Dr) Haji Harussani Zakaria, mengenai keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan yang mengharamkan perayaan kongsi raya kerana bertentangan dengan Islam seperti yang dianjurkan oleh kerajaan setiap kali musim perayaan. Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi, telah membuat kenyataan bahawa perayaan tersebut akan tetap diteruskan, ujarnya.

Apa yang dibimbangi, katanya, anak-anak dan cucu-cucu kita pada masa akan datang tidak akan dapat membezakan perayaan-perayaan agama. Jika padangan Mufti dan Majlis Fatwa tidak dipedulikan adalah lebih baik mereka semua menyertai PAS sahaja!, ujarnya kesal.

Diantara yang hadir ialah, Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim, Setiausaha DPP Kawasan, Mohd Faizal Mohd Barja, Ketua Lajnah Tarbiyah dan Pendidikan DPP Kawasan, Ustaz Shamsudin Mohamad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com