.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/26/2006

DPP Tanjung Karang anjur pertandingan bola sepak di KOMPAS

Tanjung Karang : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang melalaui Lajnah Seni, Kebudayaan dan Sukan (DACS) telah menganjurkan perlawanan bola sepak di padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Perlawanan 7 sebelah tersebut telah dimulakan pada jam 6.00 petang dan berakhir pada jam 6.45 petang antara pasukan Saidina Abu Bakar dan Saidina Ali. Pertandingan sengit pada petang rabu tersebut menyaksikan kedua-dua pasukan gagal menjaringkan sebarang gol semasa separuh masa pertama.

Keputusan berubah beberapa minit selepas permainan di mulakan dalam separuh masa kedua apabila Pasukan Saidina Abu Bakar berjaya memecah kebuntuan kedua-dua pasukan dengan menjaring gol pertama. Beberapa minit kemudian Pasukan Saidina Ali pula berjaya mendapat gol yang pertama menjadikan kedua-dua pasukan mendapat satu sama.

Kegembiraan Pasukan Saidina Ali tidak lama apabila Pasukan Saidina Abu Bakar berjaya menjaringkan lagi sebiji bola beberapa minit sebelum permainan ditamatkan. Menjadikan Pasukan Saidina Abu Bakar menang 2-1 menewaskan Pasukan Saidina Ali. Manakala Pasukan Saidina Osman yang bertanding pada hari sebelumnya menduduki tempat ke-3.

Naib Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Dr Mohd Yusoff Abd Wahab, telah sudi menyampaikan hadiah kepada pemenang. Hadiah telah disumbangkan oleh DPP Kawasan.

Turut Hadir ialah Ketua DPP Kawasan, Ustaz Mat Hasbullah Sudin, Ketua Penerangan PAS Kawasan, Abd Malek Abd Majid, yang juga Naib Ketua DPP Kawasan, Setiausaha DPP Kawasan, Mohd Faizal Mohd Barja dan Ketua Lajnah DACS, Mohd Sofian Mohd Khalil.

Permainan bola sepak tersebut diadakan setiap hari pada waktu petang dan mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada pemuda-pemuda. DPP Kawasan juga akan terus menggerakkan Lajnah DACS, untuk menarik sokongan pemuda-pemuda di Kawasan Tanjung Karang melalui program-program sukan dan sebagainya yang akan dirancang pada masa-masa yang akan datang.

Orang ramai sekitar KOMPAS turut tidak melepas peluang menyaksikan pertanding tersebut sehingga selesai.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com