.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/13/2006

HIMPAS 06 & Pelancaran Jentera Pilihanraya Pemuda Selangor

Tanjung Karang : Himpunan Pemuda PAS Negeri Selangor (HIMPAS) 06 dan Pelancaran jentera Pilihanraya Pemuda Negeri Selangor telah berjaya diadakan di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Program tersebut yang melibatkan seluruh pemuda-pemuda PAS Negeri Selangor dan telah dirasmikan oleh Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Ustaz Idria Ahmad, yang juga Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat. Turut memberikan amanat kepada jentera pilihanraya pemuda ialah Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor, Roslan Shahir Datuk Mohd Shahir.

Program selama sehari tersebut berakhir pada jam 3.30 petang dengan dimulakan dengan Nyanyian Lagu Tema PAS dan Unit Amal pada waktu pagi selepas itu Timbalan Ketua DPP Selangor, Ustaz Kamal Ashaari selaku Pengarah HIMPAS telah memberikan kata-kata aluan diikuti dengan ucapan Ketua DPP Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom.

Manakala Ketua DPP Pusat, Salahuddin Ayub telah memberikan pidato khas kepada pemuda-pemuda pada waktu petang. Simbolik kepada pelancaran HIMPAS dan jentera Pilihanraya tersebut ialah menyerahan bendera PAS oleh Ustaz Idris Ahmad kepada DPP Kawasan-kawasan seluruh negeri Selangor.

Turut hadir ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad dan Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com