.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

1/15/2007

PAS jelaskan mengapa Boikot Pilihanraya DUN Batu Talam

Sungai Sireh : Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor, Roslan Shahir Datuk Mohd Shahir berkata, PAS berjuang untuk Islam dan soal kalah atau menang adalah ketentuan Allah. PAS pernah mengalami kekalahan teruk pada tahun 80-an dengan hanya tinggal sebuah kerusi Parlimen dan pernah memerintah sebanyak 2 buah Negeri.

Beliau yang juga Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan Kelana Jaya, menjelaskan mengapa PAS memboikot Pilihanraya Kecil Batu Talam, PAS telah menuntut SPR melaksanakan beberapa perkara untuk mengelakkan berlakunya penyelewengan di dalam PRU antaranya ialah membersihkan daftar pemilih.

Di Batu Talam, katanya, ada sebuah kampong yang hanya mempunyai 2 buah rumah orang India, tetapi bila disemak di dalam daftar pemilih kampong tersebut mempunyai 300 orang daftar pemilih dari kaum India.

Selain itu katanya, di Kelantan ada seorang wanita yang mempunyai nama dan no kad pengenalan yang sama, bila disemak di dalam daftar pemilih namanya keluar sebanyak 30 kali.

PAS juga menuntut supaya SPR melaksanakan celup jari apabila seseorang telah selesai mengundi. Dakwat tersebut boleh bertahan selama 24 jam.

SPR sekarang banyak membuat kerja untuk Umno. SPR sepatutnya bersikap tidak menyebelahi mana-mana pihak. Jika Umno betul gagah seperti yang sering didakwa beri gelanggang yang sama rata kepada parti pembangkang, katanya lagi.

Beliau berkata demikian sewaktu berceramah Penjelasan Hak Rakyat di Markaz PAS Sungai Sireh, bersama Bekas Setiausaha Umno Bahagian Bandar Tun Razak, Abu Zaharin Yaasin atau lebih dikenali di alam maya sebagai Sang Kelembai.

Program tersebut adalah anjuran Dewan Pemuda PAS Kawasan Tanjung Karang. Turut hadir ialah YDP PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP, Dr Md Yusoff Abd Wahab dan Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com