.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/26/2006

Umno bawa ajaran sesat – Tuan Guru Nik Abd Aziz

Kota Bharu : Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Haji Nik Abd Aziz Nik Mat, berkata, dalam surat khabar selalu disebut, al-arqam sesat, rufaqa’ sesat, tetapi umno sendiri sesat. (Sebab) bila Umno menolak Islam maknannya Umno anggap Islam rosak.

Bila kita beli barang di kedai, kita pilih-pilih barang, bila barang yang kita tolak maknnya barang tu dah rosak, begitu juga Umno, bila dia tolak Islam, maknnya dia anggap Islam ni rosak, katanya.

Bumi yang kita duduk Allah yang buat, tubuh badan kita dari hujung rambut sampai hujung kaki naik semula ke hujung rambut semuanya Allah yang buat, tapi kenapa kita tolak Islam?, maknnaya bukan arqam sahaja sesat tapi umno pun sama, (Ayah) Pin belaka, katanya lagi.

1400 tahun yang lalu Abu Jahal pernah memberi banyak tawaran kepada Nabi Muhamad s.a.w supaya menghentikan dakwah. Kalau Nabi nakkan harta, kami boleh beri, kalau nabi nak perempuan, kami akan beri perempuan.

Umno meniru tawaran Abu Jahal, (contohnya) semasa Pilihanraya Kecil DUN Pengkalan Pasir, Umno telah menawarkan mana-mana wakil rakyat PAS yang masuk Umno akan diberi jawatan Timbalan Menteri Besar. Dua orang wakil rakyat PAS iaitu Dato’ Hasan Mohamad dan ADUN Kemuning, Haji Zakaria Yaakub menerima tawaran setengah juga jika bersetuju menyertai Umno. Tetapi wakil-wakil rakyat PAS tidak melompat parti bila menerima tawaran tersebut, katanya lagi yang juga Menteri Besar Kelantan.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Kelantan berkata, sejak PAS memerintahkan Kelantan selama 15 tahun tidak ada apa-apa yang berlaku terhadap orang-orang cina atau sebagainya. Pembangunan di Kelantan juga berlaku dengan pesat. Menyebabkan Umno sekarang tidak lagi menyebut soal pembangunan, sebaliknya menggunakan slogan Kelantan baru.

Kelantan, katanya, adalah pembawa perubahan contohnya Kerajaan Kelantan telah menubuhkan sistem pajak gadai Islam Ar-Rahn, mewajibkan projek-projek perumahan mempunyai 3 bilik dan sebagainya, ini adalah kejayaan yang PAS bawa selama memerintah kelantan.

Beliau berkata demikian sewaktu berucap di dalam Himpunan 15,000 pemuda Malaysia di Padang Perdana, Kota Bharu, Kelantan. Turut berucap ialah Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com