.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/26/2006

Talqinkan politik Umno dan Bn dalam Pilihanraya umum akan datang

Kota Bharu : Bekas Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Haji Mahfuz Omar, berkata, Islam sedang di ancam, rakyat sedang di ancam, kedaulatan negara sedang digugat dan yang menggugatnya ialah Umno dan Barisan Nasional (Bn) di dalam negara kita.

Marilah dengan moto dan tema Pemuda Sebagai Penggerak Kebangkitan Rakyat supaya seluruhnya dapat melihat bahaya Umno dan Bn lebih bahaya daripada dadah. Ini mesti disuntik ke dalam pemikiran rakyat, katanya.

Umno dan Bn merupakan bahaya kepada kepada Islam. Umno telah gagal memberi perlindungan kepada Islam, Umno gagal beri perlindungan kepada hak umat Islam. Mereka hanya mampu berucap retorik dengan slogan kosong di dalam Perhimpunan Agung Umno, katanya lagi.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat juga berkata, Pemuda Umno hanya mampu mencabut dan mencium keris sahaja. Pemuda PAS saya yakin tidak seperti Pemuda Umno. Semangat keberanian, semangat kepahlawanan, semangat sebagai seorang mujahid ada di dalam setiap Pemuda PAS.

Sekarang, katanya, anda semua seharusnya merasai betapa umat kita sedang terancam. Oleh sebab itu di tangan andalah untuk mentalqinkan politik Umno dan Bn pada Pilihanraya Umum akan datang.

Kita sudah tidak mempunyai waktu untuk menanti satu waktu yang lain sekaranglah waktu untuk mentalqinkan politik Umno dan Bn, katanya yang juga bekas Ahli Parlimen Pokok Sena, Kedah

Mereka sedang menjual maruah negara, mereka sedang menggadai kedaulatan negara satu demi satu. Bila berhadapan dengan orang melayu mereka kata mereka adalah pejuang melayu dan bangsa tetapi sebenarnya merekalah penyangak-penyangak bangsa, katanya lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com