.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/26/2006

Pemuda PAS mempunyai tanggungjawab yang besar

Kota Bharu : Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Salahuddin Ayub, berkata, Pemuda PAS mempunyai tanggungjawab besar bila pulang ke tempat masing-masing. Kita akan menghadapi ancaman gejala sosial, ancaman bagaimana Umno mendaftarkan pengundi-pengundi hantu, bagaimana musuh-musuh Islam cuba merungkai Islam termasuk dari Pemuda dan Puteri Umno.

Pimpinan PAS, menurutnya, meletakkan tanggungjawab ini kepada pemuda PAS Cawangan-cawangan. Pemuda PAS tidak sama dengan pemuda Umno. Antara kita dan pemuda Umno jarakkannya umpama bumi dengan langit.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian, Kelantan, berkata, walaupun mereka ada kekuatan wang ringgit dan jentera kerajaan tetapi mereka tidak ada 2 perkara di dalam jiwa mereka iaitu semangat juang Islam dan Akhlak Islam yang mulia. Inilah yang membezakan pemuda PAS dan pemuda Umno.

Beliau juga meramalkan Pilihanraya Umum akan diadakan pada hujung tahun 2007. kita bersedia untuk menjadi petugas dan jentera Pilihanraya, di tangan pemudalah diletakkan tanggungjawab ini.

Pemuda PAS bersedia untuk bertarung dengan mereka diatas pentas yang ada. Tetapi jangan ada tangan-tangan yang merosakkannya, katanya.

PAS, menurutnya, telah membuat tiga tuntutan yang perlu ditunaikan oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) iaitu bersihkan daftar pemilih daripada pengundi-pengundi hantu. Yang kedua, meminta dakwat untuk celup cap jari dan yang ketiga ialah hapuskan pengundi pos.

Beliau juga mengigatkan supaya jangan mencabar pemuda PAS, jangan bakar darah pemuda, kita bersedia berjuang diatas pentas yang bersih jika mereka abaikan tunggu arahan daripada pemuda, katanya lagi.

Beliau berkata demikian waktu berucap merasmikan Himpunan 15,000 Pemuda Malaysia yang diadakan di Padang Perdana, Kota Bharu, Kelantan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com