.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/13/2006

Berbagai masalah dalam pentadbiran Negeri Selangor

Tanjung Karang : Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor, Roslan Shahir Datuk Mohd Shahir, mempertikaikan bagaimana seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor Kawasan Pelabuhan Klang, Dato’ Zakaria Md Deros, yang kelayakan akademiknya rendah dan bekerja sebagai penjaga pintu pagar keretapi sebelum menjadi ADUN) boleh membina Istana dengan 17 buah bilik, walaupun hanya baru dua penggal menjadi ADUN.

Selain itu, Zakaria, sebagai Ahli MPK turut gagal mengemukakan pelan kepada MPK untuk membina Istana tersebut. Ahli-ahli MPK yang lain juga gagal mengemukakan pelan kepada MPK dalam pembinaan rumah mereka.

Beliau yang juga Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Kelana Jaya, juga berkata, belum pun habis isu yang membabitkan ADUN Pelabuhan Klang tersebut, seorang lagi wakil rakyat BN iaitu Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (EXCO) Negeri Selangor, Dato’ K Sivalingam, turut gagal mengemukakan pelan dalam pembinaan restoran miliknya yang terletak di Padang Jawa, Shah Alam.

Selain itu katanya, Di Seksyen 7 Shah Alam terdapat Kompleks rumah-rumah EXCO Selangor yang bernilai RM20 juta untuk 10 orang EXCO. Daripada 10 buah rumah tersebut hanya 4 buah rumah sahaja yang didiami oleh EXCO Selangor manakala yang selebihnya hanya dijadikan rumah persinggahan dan menjadi kediaman ahli keluarga EXCO.

Menurutnya lagi, Kos hidup rakyat semakin hari semakin neninggkat dengan kenaikan cukai tanah sebanyak 10%, kenaikan bilelektrik dan air. Pada tahun hadapan kerajaan seperti yang telah diumumkan oleh Menteri Kerja Raya, Dato’ Seri S Samy Vellu akan menaikkan tol bermula 1 Januari 2007.

Beliau berkata demikian sewaktu berucap di Himpunan Pemuda PAS (HIMPAS) 06 dan Pelancaran Jentera Pilihanraya Pemuda Selangor di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com