.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/13/2006

Umno yang telah “melingkup” bangsa Melayu – Ustaz Kamal Ashaari.

Sawah Sempadan : Kesan daripada kesilapan rakyat dalam memilih pemimpin di dalam Pilihanraya Umum yang lepas ialah dengan kenaikan harga barang, minyak dan sebagainya. Manakala pada tahun hadapan harga tol pula akan dinaikkan oleh kerajaan, kata Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, Ustaz Kamal Ashaari, sewaktu berceramah di Markaz PAS Block C, Sawah Sempadan.

Beliau turut mempertikaikan sepanjang Dato’Seri Abdullah Ahmad Badawi,menjadi Perdana Menteri selama 3 tahun apa yang kurang? Jenayah semakin meninggkat, bilangan penagih dadah juga turut meningkat dan sebagainya.

Beliau turut menyentuh mengenai tindakan Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) yang telah bertindak merobohkan rumah setinggan di Kampung Berembang yang telah didiami oleh penduduk tersebut sejak 40 tahun yang lalu. Sedangkan majoriti penduduk di Kampong Berembang adalah ahli-ahli Umno.

Penduduk Kampong Berembang memohon tanah kepada kerajaan negeri tetapi tidak diluluskan oleh kerajaan yang mereka sokong selama ini. Tetapi bagaimana Isteri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Datin Zizah Ngah boleh dianugrahkan sebanyak 8 lot tanah dengan mudah dan dengan harga yang sangat rendah di Kampong Idaman?, soalnya.

Sebenarnya, menurutnya, Umno adalah pelingkup kepada orang-orang melayu bukannya pembela orang melayu seperti yang di war-warkan didalam Pehimpunan Agung Umno baru-baru ini.

Diakhir ucapannya beliau berkata, tidak ada yang boleh mengubah masyarakat melainkan kita sendiri melalui Pilihanraya Umum akan datang.

Ceramah yang julung-julung kalinya diadakan di Markaz PAS Block C, Sawah Sempadan telah dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang. Turut hadir ialah, Yang Dipertua PAS (YDP) Tanjung Karang, Ustaz Musa Mohamad, Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com