.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/13/2006

Umno berpura-pura membela Islam

Tanjung Karang : Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Ustaz Idris Ahmad, meminta supaya pemuda-pemuda yang menjadi penyelamat ummah, aqidah serta menyelamatkan bangsa dalam negeri Selangor ini. Barisan Nasional (BN) telah membawa rakyat ke dalam kesesatan sama ada dalam agama ataupun bangsa.

Pemuda Umno kononnya mahu membela murtad. Kenapa (mereka) membangkitkan isu murtad di dalam Perhimpunan Agung Umno?. Kenapa bila (Dato Seri) Nazri Aziz berkata penunjuk perasaan yang menentang IFC di Pulau Pinang sebagai bodoh. orang-orang Umno hanya mendiamkan diri?, soalnya.

Ini disebabkan sentimen rakyat yang menyebelahi PAS yang telah memperjuangkan isu tesebut sejak dari awal lagi.

Tetapi di dalam Perhimpunan Agung Umno berlagak seperti harimau. Beribu-ribu orang (Islam) telah murtad tetapi baru sekarang (kononnya) hendak jadi pembela.

Selama ini yang menjadi pembela keluarga Noraishah Bukhari, Hartina Kamaruddin ialah orang-orang PAS. Mana pemuda-pemuda Umno?, soalnya lagi

Beliau berkata demikian sewaktu berucap di perasmian Himpunan Pemuda PAS (HIMPAS) 06 dan Pelancaran Jentera Pilihanraya Pemuda Selangor di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com