.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/26/2006

Perjuangan Islam sedang dikepung di seluruh negara

Kota Bharu : Hari ini perjuangan Islam menghadapi cabaran di seluruh dunia, apa yang berlaku di Iraq menghadapi serangan dari tentera bersekutu. Begitu juga apa yang berlaku di Afghanistan NATO telah mengambil alih kuasa dari tentera Amerika.

Apa yang berlaku di Palestin kerajaan Hamas dikepung, disekat segala kemudahan dan kewangan. Yang berlaku di depan mata kita sendiri di Kelantan dan Terengganu sewaktu PAS memerintah, kata Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Kita dikepung oleh kuasa politik, media dan sebagainya, apa salah kita?, salah kita ialah sebab kita hendak menegakkan Islam, sebab kita hendak mendaulatkan Islam, mendaulatkan syariat Islam..

Kenapa mereka marah kepada kita? Kepung kita?, sebabnya kerana kita berjuang untuk Islam. Kalau inilah perjuangan kita, kerana Islam yang hendak kita tegakkan, maka inilah perjuangan yang benar perjuangan yang bersungguh-sungguh untuk mendaulatkan Islam.

Beliau yang juga bekas Menteri Besar Terengganu berkata, orang-orang melayu yang beragama Islam telah hilang rasa sensiviti dengan apa sahaja rasuah dan penyelewengan yang berlaku dalam negara.

Di Jepun bila seorang kakitangan kerajaan di bawah kerajaan LDP pada tahun 80-an, rakyat jepun telah menolak parti LDP di dalam pilihanraya. Di India bila berlaku rasuah dalam pembelian senjata rakyat India mengalahkan parti kongress di dalam Pilihanraya.

Tetapi di negara kita bila berlaku banyak skandal, tetapi tidak ada di dalam pemikiran rakyat untuk membuat perubahan. Inilah banjir kesesatan yang menyesatkan pemikiran.

Perjuangan Islam, menurutnya, adalah seperti Emas yang mahal dengan batu yang tidak berharga. Batu yang tidak berharga boleh diambil ditepi-tepi jalan, tetapi emas yang mahal perlu digali, dipecah batunya, dibakar sehingga cair dan dibentuk barulah ia menjadi emas yang mahal. Inilah perjuangan Islam.

Turut berucap ialah Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com