.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/02/2007

Aktivis PAS Kawasan Tanjung Karang dimasukkan ke HTAR

Klang : Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Kawasan Tanjung Karang, Wan Dolah Wan Konok, telah dimasukkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang sejak Isnin lalu (29/1/2007) di tingkat 8B dan dalam keadaan tidak sedarkan diri.

Beliau dilaporkan mengalami penyakit barah hati dan memerlukan kos sebanyak RM300,000 untuk membuat pembedahan menukar hati. Selain itu, Wan Dolah, juga turut mengalami beberapa masalah penyakit yang telah lama dialami iaitu gout, buah pinggang dan kencing manis.

Sepanjang bergiat aktif dengan PAS, banyak jasa dan sumbangan yang telah dicurahkan kepada PAS Kawasan khususnya semasa PAS memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Burong pada tahun 1999 melalui calonnya, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali, selain itu beliau juga pernah diamanahkan sebagai bendahari Majlis Tindakan DUN (MTD) Sungai Burong, AJK Jabatan Pilihanraya Kawasan (JPrK) Tanjung Karang di dalam pilihanraya umum yang lepas.

Manakala di peringkat cawangan beliau merupakan AJK PAS Cawangan Dato’ Manan selain telah diamanahkan sebagai AJK PAS Kawasan Tanjung Karang sejak tahun 2003 yang lalu.

Wan Dolah, merupakan seorang pengusaha restoran yang berjaya di Tanjung Karang iaitu Restoran Pantimur dan mempunyai beberapa cawangan di sekitar daerah Kuala Selangor. Rumah beliau di Kampong Dato’ Manan dan Restorannya sering dijadikan persinggahan oleh pimpinan PAS Pusat untuk menikmati jamuan sebelum berceramah.

Antara pimpinan PAS Tanjung Karang yang telah menziarahi beliau ialah YDP PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Timbalan YDP, Ustaz Abd Ghani Shamsudin, yang juga Ketua PAS Cawangan Dato’ Manan dan beberapa pimpinan PAS Kawasan selain sanak saudara yang terdekat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com