.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/02/2007

Dr Hasan Ali lawat aktivis PAS Tanjung Karang di HTAR

Klang : Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali, yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Burong, telah meluangkan masa kira-kira setengah jam, mengunjungi Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Kawasan Tanjung Karang, Wan Dolah Wan Konok, 53, yang kini sedang dirawat di wad 8B, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang sejak Isnin lalu akibat penyakit barah hati.

Beliau yang juga bekas Yang Dipertua PAS (YDP) Kawasan Tanjung Karang, turut melahirkan rasa dukacita terhadap masalah yang dihadapi oleh Wan Dolah atau lebih dikenali dengan panggilan Pak Wan dikalangan ahli PAS Tanjung Karang. Dalam lawatan singkat tersebut beliau sempat bertanyakan masalah kesihatan yang dialami oleh Pan Wan kepada isterinya, Sumijah Mohamad, 49.

Menurut isterinya, Pak Wan telah mengidap penyakit barah hati sejak beberapa tahun yang lalu dan telah mendapat beberapa kali rawatan di hospital sebelum ini, namun penyakit ini semakin serius sejak beberapa hari yang lalu.

Selain itu, kata isterinya, Pak Wan turut mengalami beberapa masalah kesihatan lain antaranya penyakit buah pinggang dan menerima rawatan diabetis sebanyak 3 kali seminggu. Pak Wan juga turut mengidap penyakit buah pinggang dan kencing manis.

Isterinya turut melahirkan ucapan terima kasih diatas kunjungan Dr Hasan Ali, yang sudi meluangkan masa melawat suaminya.

Pak Wan merupakan aktivis PAS Tanjung Karang yang banyak berkorban dari sudut tenaga dan hartanya kepada perjuangan PAS terutama semasa, Dr Hasan Ali, menjadi ADUN Sungai Burong. Antara jasanya ialah sebagai Ahli Jawatankuasa Pembinaan Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) yang terletak di Jalan Jepun.

Dr Hasan Ali yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, turut berkesempatan menziarahi beberapa orang pesakit yang menyedari kehadirannya di wad berkenaan dan mereka telah melahirkan rasa gembira atas kesudian Dr Hasan, menziarahi mereka.

Turut mengiringi beliau ke HTAR ialah Setiausaha Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang, Mohd Faizal Mohd Barja. Sebelum ini beberapa pimpinan PAS Kawasan Tanjung Karang turut menziarahi beliau antaranya ialah Timbalan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Abd Ghani Shamsudin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com