.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

11/29/2005

Dewan Pemuda bantu jentera Pilihanraya kecil DUN Pengkalan Pasir

Pasir Mas, Kelantan : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang telah menghantar petugas ke Pengkalan Pasir untuk membantu jentera pilihanraya sempena dengan Pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Pasir pada 6 Disember 2005.

Seramai 7 orang Ahli Jawatankuasa DPP Kawasan, di ketuai oleh, Timbalan Ketua DPP Kawasan, Nor Azlan Ahmad. DPP Kawasan telah bertugas di Unit Peti Undi (UPU) Pengkalan Pasir, bersama-sama jentera PAS dari Negeri Selangor.

Pilihanraya kecil DUN Pengkalan Pasir, diadakan berikutan kematian ADUN Pengkalan Pasir, Wan Abd Aziz Wan Jaffar, daripada PAS, pada 31 Oktober 2005 yang lalu. Di dalam pilihanraya umum yang lalu, Allahyarham Wan Aziz menewaskan Calon Barisan Nasional (BN), Hanafi Mamat dengan majoriti sebanyak 56.

Penamaan calon telah diadakan pada 27 November 2005. Pilihanraya kecil ini, menyaksikan pertandingan tiga penjuru di antara calon PAS, Haji Hanifa Ahmad dan Hanafi Mamat (BN), manakala Dato’ Ibrahim Ali, bertanding diatas tiket bebas.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), telah menetapkan 6 Disember 2005 sebagai hari mengundi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com