.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

10/23/2005

Ibu Bapa diminta menghantar anak-anak ke PASTI

Tanjung Karang : Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom, meminta supaya menghantar anak-anak belajar di Pusat Aushan Tunas Islam (PASTI). Kewujudan PASTI tidak bersalahan dengan perlembagaan kerana PASTI merupakan salah satu daripada aktiviti PAS. Beliau berkata demikian semasa merasmikan Majlis Konvokesyen PASTI Kawasan Tanjung Karang kali ke-3 di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS)

Menurutnya, Masyarakat Cina juga tertarik dengan kurikulum yang di ajar oleh PASTI, ini terbukti apabila salah sebuah PASTI di Sabak Bernam telah menerima kemasukan pelajar-pelajar cina untuk belajar di PASTI.

PASTI Pusat dan Negeri juga sedang merancang untuk menubuhkan Alumni pelajar-pelajar PASTI, untuk mengumpulkan kesemua pelajar-pelajar PASTI sejak awal penubuhan PASTI. PASTI negeri Selangor juga merupakan PASTI kedua tertinggi jumlah pelajarnya selepas Negeri Kelantan, ujarnya lagi.

Turut hadir ialah Yang Dipertua PAS Kawasan Tanjung Karang, Ustaz Musa Mohamad dan Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Haji Misran Serman. Seramai 195 orang pelajar dari 9 buah PASTI seluruh Tanjung Karang telah menerima sijil masing-masing.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com