.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

10/04/2005

Hak Istimewa orang Melayu semakin hilang

Tanjung Karang : Bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dato’ Ibrahim Ali, berkata, Sejarah Palestin akan berulang di Malaysia. Tanah Rizab Melayu telah banyak hilang dan ekonomi (orang-orang) Melayu lemah. Beliau berkata demikian semasa berceramah di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Beliau juga mempersoalkan, berapa banyak tanah rezab Melayu telah tergadai. Menurutnya, Hak Orang Melayu juga (telah banyak) dihapuskan (oleh UMNO).

Selain itu beliau juga meminta, orang-orang melayu tidak perlu membayar pinjaman MARA dan Perbadanan Tabung Pengajian Tinggi Negeri (PTPTN). Kerana di dalam perlembagaan telah disebut orang-orang Melayu berhak mendapat Biasiswa dari Kerajaan.
Seramai lebih 1000 orang telah hadir mendengar ceramah tersebut. Turut berucap ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor, Usta Ramli Sidom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com