.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/18/2005

Setiap amalan manusia akan dicatit oleh Malaikat – Ustaz Sallehen


Tanjung Karang : Di dalam al-Quran Allah menyebut setiap apa yang dilakukan oleh manusia tetap akan dicatit oleh dua Malaikat samaada baik atau buruk, kata Ustaz Sallehen Mukhyi, sewaktu menyampaikan kuliah mingguan Deenul Islam di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Takkanlah dalam perkara besar seperti mengundi untuk melantik pemimpin, malaikat tidak mencatit (perkara tersebut)?, soalnya ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden Umno, Dato’ Seri Najib Tun Razak, yang mengatakan mengundi tidak ada kaitan dengan akhirat.

Menurutnya, Dalam kesusahan perjuangan Islam, Allah ( akan sentiasa) memberikan pertolongan. Perjuangan PAS adalah berdasarkan kepada aqidah, Allah tidak akan menggagalkan sunnahnya.

PAS tetap menang disudut moral di Permatang Pasir. Allah sengaja menangguhkan kemenangan, supaya Barisan Nasional (BN) terus melakukan kezaliman terhadap rakyat. Dan ketika kezaliman yang mereka lakukan telah sampai ke kemuncaknya, maka Allah akan mencabut kemenangan tersebut secara mengejut dari mereka dan memberi kemenangan kepada PAS, Ujarnya yang juga Bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor.

Beliau yang juga Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Besar, menyeru supaya setiap ahli PAS meneruskan solat hajat dan melihat kesan dari solat hajat, kesan semangat juang dan kesan istiqamah (di dalam perjuangan Islam). Perjuangan batil tetap akan kecundang.

Ini merupakan kuliahnya yang pertama di KOMPAS selepas pulang dari Jordan. Kuliah yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan dengan kerjasama KOMPAS telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada orang ramai. Turut hadir ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP, Dr Mohd Yusof Abd Wahab dan Ketua Urusan Ulama’ PAS Kawasan, Ustaz Khairullah Junid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com