.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/21/2006

Teruskan berjuang untuk Islam walaupun tinggal seorang

Seri Gambut : Nabi Noh a.s telah berdakwah selama 1,000 tahun tetapi tidak ramai (manusia) yang mendokong perjuangannya, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Haji Abd Ghani Shamsudin, ketika merasmikan Mesyuarat Agung PAS Cawangan Parit 2 Terusan Besar dirumah Haji Zainal Saktam, Seri Gambut, Tanjung Karang.


Perjuangan dalam PAS, menurutnya, adalah untuk Islam dan setiap apa yang dilakukan adalah ibadah dan mendapat pahala kerana PAS membawa landasan agama.


Jangan berputus asa untuk berjuang dalam Islam. Kerana Syaitan sangat suka kepada orang yang berputus asa, biarpun hanya tinggal seorang tetapi teruskan berjuang untuk Islam, ujarnya yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.


Selain itu katanya, nama Islam tidak boleh dipinda atau ditambah, kerana Islam yang dibawah oleh Rasulullah s.a.w sudah sempurna. Islam Hadhari adalah sebahagian daripada Islam Liberal yang diperjuangkan oleh musuh-musuh Islam.



Beliau mengigatkan dengan sebuah hadith yang menyebut, Di akhirat ramai sahabat Nabi yang datang minum di kolam Nabi. Manakala sebahagian lagi tidak dapat minum di kolam tersebut. Nabi berkata “Itu umat ku”. Tetapi Malaikat berkata “mereka telah menyelewengkan Islam selepas kewafatan Nabi”, ujarnya lagi.

Beliau juga kesal dengan penutupan satu-satunya akhbar melayu yang menggunakan tulisan jawi. Akhbar Melayu mati ditangan orang melayu. Untuk menghidupkan semula tulisan jawi perlu dihidupkan ruh Islam. Tulisan jawi perlu dipertahankan kerana ia adalah sebahagian daripada huruf al-quran, katanya.



Selain itu menurutnya, perjuangan berlandaskan kepada kebangsaan terbukti gagal seperti kerugian yang dialami oleh Sistem Penerbangan Malaysia Berhad (MAS), Proton, Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB), Tabung Haji dan lain-lain.

Beliau yang juga Timbalan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Tanjung Karang mengharapkan supaya setiap cawangan dapat menghidupkan usrah. Kerana jika usrah hidup PAS cawangan dengan sendiri akan hidup dan dapat perkembang.


Turut hadir ialah Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan, Abd Malek Abd Majid, yang juga Naib Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com