.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/13/2006

Jahil punca siar karikatur hina Nabi Muhamad – Ustaz Ghani Shamsudin

Sungai Sireh : Setiap tahun seramai lebih 20,000 orang telah memeluk agama Islam di Amerika. Selepas tersiarnya karikatur yang menghina Nabi Muhamad s.a.w di dalam surat khabar di Denmark, semakin ramai orang yang ingin mengkaji mengenai Islam dan mengenali Nabi Muhamad s.a.w, Kata Ahli Majlis Syura Ulama’ PAS Pusat, Ustaz Abd Ghani Shamsudin, ketika berucap dalam perasmian serentak Mesyuarat Agung PAS Cawangan Ban 3 Parit 1 dan PAS Cawangan Lorong 2 Sungai Sireh, di rumah Haji Hamid, Sungai Sireh, Tanjung Karang.

Menurutnya, 12 karikatur yang disiarkan mengenai Nabi Muhamad s.a.w adalah berpunca daripada mereka yang jahil.

PAS katanya, banyak mengatur perancangan untuk menghadapi Pilihanraya (PRU) Umum tahun 2008. PAS juga banyak menghulurkan bantuan kepada orang ramai yang teraniaya antaranya ialah di perkampungan setinggan Bagan Hailam, di Klang, yang telah dirobohkan rumah mereka oleh Kerajaan Negeri Selangor, ujarnya

Beliau juga menyeru supaya setiap ahli PAS menguatkan semangat dan motivasi ahli-ahli PAS serta menambahkan keahlian PAS di kalangan pemuda, muslimat dan orang-orang tua, ujarnya lagi yang juga Timbalan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Tanjung Karang.

Ustaz Ghani yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, meminta ahli-ahli PAS mencontohi perjuangan HAMAS di Palestin yang ditindas tetapi telah berjaya mencapai kemenangan di dalam Pilihanraya di Palestin baru-baru ini dengan mendapat 76 kerusi Parlimen.

Turut mengadakan mesyuarat agung pada hari yang sama ialah PAS Cawangan Sungai Tengi Kiri pada sebelah pagi di Maahad Thahfiz Jamiul Hasanah, Batu 10 dan dirasmikan oleh YDP PAS Kawasan Sungai Besar, Ustaz Fadzlin Taslimin.

Manakala mesyuarat agung PAS Cawangan Jalan Bomba, Cawangan Tanjung Karang Pekan dan Cawangan Sungai Kajang telah diadakan pada waktu malam di Markaz PAS Sungai Kajang. Perasmian serentak mesyuarat agung tersebut telah dilakukan oleh Ustaz Dr Osman Sabran, Ahli Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com