.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

1/22/2006

Dewan Pemuda adakan dialog bersama guru-guru PASTI

Tanjung Karang : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang telah berjaya menganjurkan dialog bersama guru-guru Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (PASTI) Kawasan Tanjung Karang di Kompleks PAS Sungai Burong (KOMPAS).

Program dialog tersebut, yang buat pertama kalinya diadakan telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada guru-guru PASTI. Seramai 16 daripada 20 orang guru telah hadir didalam dialog tersebut. Manakala DPP Kawasan di wakili oleh Ahli Jawatankuasa Harian DPP Kawasan dan Pengerusi PASTI Kawasan.

Diantara perkara yang dibincangkan didalam program tersebut ialah mengenai penyelarasan jadual waktu belajar, cuti dan aktiviti ko-kurikulum. Turut disentuh ialah mengenai masalah pentadbiran yang dihadapi oleh guru-guru diperingkat cawangan-cawangan.

Tanjung Karang mempunyai sebanyak 10 buah PASTI dengan 20 orang guru. Sebelum ini PASTI di kawasan Tanjung Karang sebanyak 9 buah, manakala pada tahun ini, sebuah lagi PASTI berjaya di tubuhkan di Bukit Belimbing, menjadikan jumlah keseluruhannya sebanyak 10 buah.

Ini merupakan majlis dialog kedua yang dianjurkan oleh DPP Kawasan bersama jentera-jentera dibawah DPP Kawasan. Sebelum ini, DPP Kawasan telah mengadakan majlis dialog bersama Jawatankuasa Pemuda Cawangan-cawangan dan jentera-jentera dibawah DPP Kawasan iaitu Ahli-ahli Jawatankuasa Unit Amal Kawasan dan Pengerusi PASTI Cawangan-cawangan.

Jawatankuasa harian DPP Kawasan yang hadir di dalam program tersebut ialah, Ustaz Mat Hasbullah Sudin (Ketua), Nor Azlan Ahmad (Timbalan Ketua), Abd Malek Abd Majid (Naib Ketua) dan Mohd Faizal Mohd Barja (Setiuasaha). Turut hadir ialah Pengerusi PASTI Kawasan, Mohd Ramdzan Rosman dan Ketua Majlis Guru PASTI (MGP) Kawasan, Ruhayana Chamsari.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com