.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

12/25/2005

Kewibawaan Umat Islam Tercabar


Tanjung Karang : Ketua Dewan Muslimat PAS Negeri Selangor, Hajjah Wan Hasrina Wan Hassan berkata, Kewibawaan (Umat) Islam tercabar apabila 4 orang gadis melayu (beragama Islam) menari bogel bagi menghiburkan sekumpulan ahli perniagaan dari Singapura.

Gejala seperti ini, menurutnya, banyak membawa bala bencana seperti banjir besar dan sebagainya.

Selain itu, banyak perkara menyentuh sensiviti umat Islam seperti kematian pendaki gunung everest, Mohamad Abdullah @ M Moorthy, yang telah memeluk Islam tetapi tidak dapat dikebumikan lagi.

Beliau berkata demikian ketika berucap di program Hi Tea bersama Haji Mahfuz Omar, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, di Kompleks PAS Sungai Burong (KOMPAS) yang dianjurkan oleh Lajnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS Negeri (DMPN) Selangor dan Dewan Muslimat PAS Anjung Utara.

Di dalam program tersebut, Lajnah Kebajikan DMPN Selangor dan DMP Anjung Utara telah memberikan sumbangan kepada beberapa fakir miskin sekitar Tanjung Karang dan telah disampaikan oleh Haji Mahfuz Omar. Seramai lebih 30 orang telah menerima sumbangan dalam program tersebut.

Menurutnya, Tujuan 4 (DMP) Kawasan dalam Anjung Utara (memberikan sumbangan tersebut), kerana peratus pengundi melayu yang tinggi, disamping masih ramai rakyat yang tidak berkemampuan memerlukan bantuan.

Turut Hadir ialah Yang Dipertua PAS (YDP) Tanjung Karang, Ustaz Musa Mohamad, YDP Sabak Bernam, Ustaz Abd Jalil Bajuri, Timbalan Ketua DMPN Selangor, Hajjah Noraini Hussein dan Setiausaha DMPN Selangor, Norlaili Aslah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com