.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

1/22/2006

Sebuah lagi PASTI berjaya ditubuhkan di Tanjung Karang


Tanjung Karang : Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (PASTI) Kawasan Tanjung Karang berjaya menubuhkan sebuah lagi PASTI menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 10 buah. PASTI yang baru ditubuhkan tersebut ialah PASTI Ar-Rahman di Bukit Belimbing.

Walaupun baru ditubuhkan, seramai 19 orang peajar telah mendaftar di PASTI tersebut. Manakala tenaga pengajar ialah Hajjah Zainon Salleh, yang sebelum ini menjadi tenaga pengajar di PASTI Mamba’ul Huda, Sungai Gulang-gulang.

Daripada 10 buah PASTI di Kawasan Tanjung Karang, 6 buah terletak di Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Burong, manakala 4 buah lagi di DUN Permatang. PASTI yang terletak DUN Sungai Burong ialah PASTI Al-Hidayah, PASTI Al-Amin, PASTI Al-Arif, PASTI Al-Ikhlas, PASTI Al-Badar dan PASTI nurul Islam. Manakala bagi DUN Permatang terdiri dari PASTI Mamba’ul Huda, PASTI An Najah, PASTI Al-Muttaqin dan PASTI Ar-Rahman.

Sementara itu jumlah keseluruhan pelajar PASTI pada tahun ini telah meningkat berbanding tahun lepas. Pada tahun ini jumlah pelajar PASTI telah meningkat seramai 413 orang berbanding tahun 2005 seramai 399 orang.

Manakala jumlah pelajar mengikut pecahan PASTI ialah, PASTI Al-Hidayah (90 orang), PASTI Al-Amin (30 orang), PASTI Al-Arif (20 orang), PASTI Al-Ikhlas (51 orang), PASTI Al-Badar (30 orang), PASTI Nurul Islam (50 orang), PASTI Mamba’ul Ulum (65 orang), PASTI An-Najah (33 orang), PASTI Al-Muttaqin (25 orang) dan PASTI Ar-Rahman (19 orang).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com