.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

1/21/2006

DPP Tanjung Karang terbitkan buletin Suara Pemuda

Tanjung Karang : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang telah menerbitkan buletin yang diberi nama Suara Pemuda. Berita-berita didalam buletin tersebut diambil daripada web blog PAS Kawasan Tanjung Karang dan beberapa artikel daripada laman web lain.

Bekas Ketua DPP Negeri Selangor, Ustaz Sallehen Mukhyi, telah sudi merasmikan pelancaran pertama Suara Pemuda, semasa Kuliah Mingguan Deenul Islam di Kompleks PAS Sungai Burong (KOMPAS).

Suara Pemuda yang mengandungi 12 muka surat dijual dengan harga RM1.00, adalah terbitan tidak berkala yang dikeluarkan oleh DPP Kawasan untuk menyebarkan maklumat kepada orang ramai melalui bahan bacaan.

Ustaz Sallehen di dalam ucapannya, memuji DPP Kawasan yang mengambil inisiatif menerbitkan buletin tersebut untuk menyebarkan maklumat kepada orang ramai. Beliau juga meminta ahli-ahli PAS memberikan sokongan kepada DPP Kawasan dalam usaha menyebarkan maklumat semasa.

Rata-rata ahli PAS yang ditemui semasa pelancaran tersebut juga memuji langkah DPP Kawasan menerbitkan buletin tersebut dan berharap supaya DPP Kawasan meneruskan usaha tersebut pada masa-masa yang akan datang.

Turut hadir semasa pelancaran Suara Pemuda ialah Yang Dipertua (YDP) Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP Kawasan, Dr Mohd Yusof Abd Wahab dan Ketua Urusan Ulama’ PAS Kawasan, Ustaz Khairullah Junid dan beberapa pimpinan Dewan Pemuda dan PAS Kawasan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com