.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/12/2006

Dewan Pemuda PAS Kawasan sertai puluhan ribu umat Islam behimpun di kedutaan Denmark.

Kuala Lumpur : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang telah menyertai demontrasi puluhan ribu umat Islam bagi membantah dan mengecam tindakan biadap sebuah surat khabar Denmark yang menyiarkan karikatur Nabi Muhamad s.a.w.

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, telah mengetuai demontrasi tersebut yang dimulakan dengan perarakan selepas sembahyang jumaat dari Masjid Kampung Baru ke Kedutaan Denmark. Walaupun hujan turun dengan lebat, ia tidak menghalang orang ramai untuk menyertai perarakan tersebut.

Perhimpunan tersebut juga turut disertai oleh Pimpinan PAS Pusat, Parti KeADILan Rakyat (PKR), Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan Persatuan Mahasiswa.

Presiden PAS, Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang, Timbalan Presiden, Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Naib Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu adalah antara pimpinan PAS yang berucap di dalam perhimpunan tersebut. Turut berucap ialah Ahli Majlis Tertinggi PKR, Ustaz Dr Badrul Amin Baharum, Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dato’ Ibrahim Ali dan Wakil Persatuan Mahasisiwa.

Perhimpunan selama hampir 2 jam itu berjalan dengan aman dan telah diakhiri dengan bacaan doa oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Haji Ahmad Awang.

Antara pimpinan PAS yang hadir ialah, Ketua DPP Pusat, Salahuddin Ayub, Setiausaha Agung PAS, Dato’ Kamaruddin Jaafar, Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli, Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Mohd Hanipa Maidin, Dr Lo’ Lo’ Dato’ Mohd Ghazali, Dr Syed Azman Syed Ahmad dan Dato’ Abu Bakar Chik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com