.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/19/2006

Perjuangan Islam seperti roda – Ustaz Musa Mohamad

Tanjung Karang : Jangan jadikan agama Islam hanya sebagai simbolik seperti yang dilakukan oleh Umno. Perjuangan (Umno) sudah kucar-kacir dan hanya berebut kepada kebendaan sahaja, kata Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Tanjung Karang, Ustaz Musa Mohamad, semasa berucap di dalam Mesyuarat Agung PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah.

Setiap apa yang dilakukan oleh manusia akan ditimbang oleh Allah s.w.t (di akhirat kelak). Oleh itu jangan ragu-ragu dan takut untuk berjuang dengan PAS, ujarnya.

Perjuangan Islam, menurutnya, berputar seperti roda ada kalanya dibawah dan adakalanya di atas. Jangan jadi manusia yang berpegang kepada Islam ketika Islam berada diatas tetapi bilamana Islam berada dibawah ramai yang meninggalkan Islam, ujarnya lagi.

Beliau juga menyeru setiap ahli PAS supaya mengikuti kuliah-kuliah pengajian agama untuk memantapkan iman. PAS Kawasan Tanjung Karang setiap minggu tanpa henti mengadakan kuliah mingguan deenul Islam di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Mesyuarat Agung Tahunan PAS Cawangan kali ke-7 telah dirasmikan oleh Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Abd Ghani Shamsudin. Mesyuarat agung tersebut yang diadakan di Bilik Gerakan PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah, Sungai Tengi Kiri Tanjung Karang, telah dihadiri oleh lebih 20 orang ahli PAS Cawangan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com