.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/19/2006

Memperjuangkan Islam seperti memegang bara – Ustaz Ghani

Tanjung Karang : Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Abd Ghani Shamsudin, berkata, zaman sekarang manusia lebih takut kepada manusia berbanding takut kepada Allah. Manakala golongan-golongan pemuda telah dilalaikan dengan program-program hiburan seperti sure heboh dan sebagainya.

Akhir zaman, menurutnya, orang yang berpegang kepada Islam seperti memegang bara. Cabaran yang paling besar dihadapi oleh Umat Islam ialah cabaran dari sudut aqidah.

Setiap ahli PAS harus mencontohi perjuangan gerakan Islam HAMAS di Palestin yang telah menang di dalam Pilihanraya di Palestin ketika Umat Islam di Palestin ditindas oleh Yahudi, ujarnya yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.

Perjuangan yang dibawa oleh Nabi Muhamad s.a.w ialah berlandaskan kepada Islam. Oleh itu didik anak-anak supaya cintakan Rasulullah. Setiap Umat Islam wajib mengasihi Nabi Muhamad serta mengagung dan membesarkan baginda dengan cara berselawat kepada Nabi dan tidak membiarkan baginda dihina (seperti karikatur yang disiarkan oleh akhbar di Denmark.), ujarnya.

Beliau yang juga Timbalan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Tanjung Karang menyeru supaya membawa anak-anak muda lelaki dan perempuan ke dalam gerakan Islam seterusnya berpegang kuat dengan ajaran Islam kerana politik merupakan sebahagian daripada agama.

Di dalam ucapannya beliau juga memuji PAS Cawangan kerana telah membangunkan Laman Web PAS Cawangan yang menarik dan merupakan satu-satunya PAS Cawangan di Kawasan Tanjung Karang yang mempunyai laman web sedemikian. Beliau juga mengharapkan agar kandungan laman web tersebut di “update” (kemaskini) setiap masa supaya kelihatan lebih menarik.

Beliau berkata demikian ketika berucap semasa merasmikan mesyuarat agung tahunan PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah kali ke-7 di Bilik Gerakan PAS Cawangan Batu 9, di Sungai Tengi Kiri, Tanjung Karang. Turut hadir ialah YDP PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com