.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/03/2006

Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor berjalan lancar

Tanjung Karang : Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor kali ke-40 telah berjalan dengan lancar di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Muktamar yang dirasmikan oleh Timbalan Ketua DPP Pusat, Ustaz Idris Ahmad, pada hari ahad malam telah di mulakan dengan pemeriksa perbarisan Unit Amal di perkarangan KOMPAS. Diikuti dengan Ucapan aluan daripada Pengerusi Jawatankuasa Panatia Muktamar DPP Negeri Selangor, Azri Mohamad Arish, yang juga Setiausaha DPP Negeri Selangor.

Kemudian penyampaian Anugerah Pengurusan PASTI Cawangan terbaik 2005, Pengurusan PASTI Kawasan terbaik 2005, Pengurusan Unit Amal terbaik 2005 dan Unit Kerja Jamaah (UKJ) terbaik tahun 2005.

Selepas itu, Timbalan Ketua DPP Negeri Selangor, Ustaz Kamal Ashaari telah memberikan ceramah dan diikuti dengan ceramah oleh Ustaz Idris Ahmad, seterusnya merasmikan muktamar DPP Negeri Selangor tersebut.

Muktamar penuh berlangsung pada jam 8.30 pagi dan dimulakan dengan Ucapan Tema Ketua DPP Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom, dengan tema ‘Menjiwai Perjuangan Mendepani Cabaran’.

Muktamar kali ini juga telah dipancarkan secara langsung melalui saluran 3 web tv PAS, semasa ceramah perasmian muktamar dan muktamar penuh.

Seramai lebih 1,000 orang perwakilan dan orang ramai mendengar ceramah tersebut. Di dalam muktamar tersebut sebanyak 2 ekor lembu aqiqah telah disembelih bagi meraikan perwakilan dan orang ramai yang hadir.

Muktamar yang berlangsung selama satu hari, berhenti rehat pada waktu tengahari sebelum disambung pada jam 2.00 petang dan berakhir pada jam 5.00 petang. Dalam muktamar tersebut sebanyak 5 usul telah dibahaskan. Manakala 3 usul telah diterima tanpa bahas.

Turut hadir semasa majlis perasmian ialah Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor, Haji Mohd Yusof Ludin, Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan Tanjung Karang, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP PAS Kawasan, Dr Mohd Yusof Abd Wahab dan Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com