.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/02/2006

Pemuda wajib bersedia berdepan dengan segala cabaran yang akan berlaku

Tanjung Karang : Cubaan musuh-musuh Allah ingin menubuhkan ‘Interfaith Commisison (IFC), Suruhanjaya Antara Agama, yang mengizinkan mereka mencampuri urusan dan hal ehwal agama Islam, cubaan musuh-musuh Allah ingin meminda Perlembagaan Persekutuan artikel 121(1A), cabaran orang bukan Islam mempersenda agama dengan bercium di khalayak ramai, kes jenayah meningkat, kes murtad mencecah sehingga 250,000 dan berbagai gejala sosial berlaku di sekeliling kita. Justeru itu, kita wajib bersedia berdepan dengan segala kemungkinan cabaran yang akan berlaku, kata Ustaz Ramli Sidom, Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, di dalam ucapan tema yang bertajuk ‘Menjiwai Perjuangan Mendepani Cabaran’ sempena Muktamar DPP Negeri Selangor kali ke-40 di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Kita juga berhadapan (dengan) Pilihanraya ke-12 iaitu sekitar bulan Oktober 2007. Pemuda selaku tenaga penting dan sayap kanan kepada perjuangan wajib ke depan dalam menongkah segala kejahatan dan kemungkaran Umno dan Barisan Nasioanl (BN).

Segala persiapan mestilah dilakukan oleh setiap Kawasan selaras dengan cita-cita serta keyakinan kita dengan janji Allah. Tanpa perancangan yang rapi, pasti negeri kita ini akan terus dikuasai oleh penderhaka Allah, ujarnya.

Isu-isu yang berlaku, katanya, sebenarnuya adalah ujian Allah kepada kita bagi menilai pengabdian kita kepadaNya. Juga untuk memberi peluang kpeada kita untuk menjadi manusia mulia disisi Allah. Serangan-serangan berterusan yang dilakukan oleh musuh-musuh Islam kepada golongan yang cintakan Islam berlaku turun-temurun sehingga kiamat.

Allah telah memilih kita untuk berada di dalam perjuangan suci ini; membela agamaNya, membela ajaranNya, membela NabiNya. Mereka berterusan menuduh kita parti yang memecah belah masyarakat, memecah perpaduan Umat. Inilah tuduhan jahiliyyah pada zaman Nabi Muhammad s.a.w. Inilah Tuduhan jahiliyyah pada zaman Nabi Nuh, Ibrahim dan Musa a.s. Dan inilah tuduhan mereka pada zaman kita dan akan datang. Justeru itu kita perlu perkukuhkan saf jamaah. Kita (juga) perlu rancang baik-baik strategi kita agar beroleh kemenangan, ujarnya lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com