.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

5/02/2006

Ulama’ dalam Umno umpama terompah kayu – Ustaz Idris Ahmad

Tanjung Karang : Dasar perjuangan PAS ialah Islam. PAS meneruskan perjuangan para rasul iaitu mengajak manusia mengabdikan diri kepada Allah dan menentang taghut. Malangnya Media massa (telah) memutar belit dan mengganggap Islam agama keganasan, kemunduran dan segala yang negatif, kata Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Ustaz Idris Ahmad, sewaktu berucap di dalam ceramah sempena Perasmian Muktamar DPP Negeri Selangor kali ke-40 di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Kelemahan pemimpin Umno (untuk) mendaulatkan Islam menyebabkan pemimpin-pemimpin bukan Islam berani mempertikaikan amalan Islam. Umno menggunakan agama untuk mengaut keuntungan dan Ulama’ mereka ibarat ‘terompah kayu’ yang digunakan dalam pilihanraya untuk melawan Ulama’ PAS/ Keadilan. Ulama’ bila menyertai Umno (akan) menjadi rosak dan alat sahaja, ujarnya yang juga Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat.

Tetapi Ulama’ PAS, katanya, bila mendapat kuasa mereka (akan) melaksanakan suruhan Allah SWT. Contohnya Tuan Guru Dato’ Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang memerintah Kelantan.

Mufti pun kini (telah) dihadkan fungsinya kerana Islam tidak ditinggikan oleh penguasa contohnya isu sure heboh yang boleh mencetuskan gelaja maksiat (telah) diharamkan oleh mufti tetapi mereka membuat juga dan menukar nama dengan Jom Heboh pula, katanya lagi yang juga Setiausaha Majlis Syura Ulama’ PAS Pusat.

Zakat telah dijadikan pinjaman dan bahan ugutan pelajar yang belajar di Timur Tengah. Dato’ Seri Dr Harussani Zakaria digam daripada berceramah di negeri Selangor kerana bersuara meminta isu-isu agama dirujuk kepada majlis mufti.

Turut berucap ialah Timbalan Ketua DPP Negeri Selangor, Ustaz Kamal Ashaari.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com