.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

9/19/2006

Konvokesyen PASTI Tanjung Karang kali ke-4


Tanjung Karang : Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Kawasan Tanjung Karang telah berjaya mengadakan konvokesyen PASTI Kawasan kali ke-4 bertempat di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS)

Seramai hampir 300 orang pelajar 6 tahun dari 10 buah PASTI dalam kawasan Tanjung Karang telah menerima sijil masing-masing.

Program dimulakan dengan persembahan pelajar PASTI Mambaul Huda, Sungai Gulang-gulang, diikuti dengan acara perasmian oleh Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom.

Sijil-sijil telah disampaikan oleh Ustaz Ramli Sidom, Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Ketua DPP Kawasan, Ustaz Mat Hasbullah Sudin dan Timbalan Ketua DPP Kawasan, Nor Az Azlan Ahmad.

Antara PASTI yang telah membuat persembahan ialah PASTI An Najah, Sungai Yu, PASTI Nurul Islam, Sungai Kajang dan PASTI Parit 4, Sekinchan.

Bagi menghargai segala kegigihan, jasa dan pengorbanan guru-guru PASTI, DPP Kawasan telah memberikan saguhati berbentuk hadiah kepada 20 orang guru-guru PASTI seluruh kawasan Tanjung Karang. Turut diberikan saguhati ialah 8 orang petugas Nisa’ Kawasan Tanjung Karang yang telah bertungkus lumus membantu menjayakan konvokesyen PASTI Kawasan dan Sukaneka PASTI Kawasan pada waktu pagi.

Program yang telah menjadi acara tahunan bagi PASTI Kawasan Tanjung Karang sejak tahun 2003 yang lalu telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada ibubapa pelajar PASTI dan orang ramai.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com