.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

9/08/2006

Ikut cara perjuangan Rasulullah pasti kita menang – Dr Osman Sabran

Tanjung Karang : Pejuang Hizbullah berjaya memusnahkan 147 buah kereta kebal Israel yang canggih, kata Ustaz Dr Osman Sabran, Ahli Badan Pehubungan PAS Negeri Selangor sewaktu berceramah Nisfu Syaaban di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa (AJK) Dewan Ulama’ PAS (DUP) Negeri Selangor berkata, mengapa Hizbullah (diberi kemenangan)? Siapa Hizbullah? Jika kita ikut cara perjuangan Rasulullah s.a.w pasti (kita) mendapat pertolongan Allah.

Tentera Hizbullah adalah pejuang yang berdisiplin, abid di malam hari dan tangkas di medan perang. Pejuang PAS perlu berusaha mendekatkan diri dengan Allah s.w.t seperti berzikir dan memohon pertolongan Allah.

Beliau juga menasihatkan Umat Islam supaya jangan menjadi zindiq iaitu nampak seperti (orang) baik tetapi hati perutnya benci terhadap Islam. Seperti Umno yang mewujudkan Islam Hadhari, katanya yang juga bekas Pensyarah Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Selain itu, katanya, Umat Islam jangan menjadi (orang) Fasiq, nampak seperti wara’ tetapi semua larangan agama dilanggar seperti perangai Ulama’-ulama’ Umno. Pemimpin-pemimpin Umno mendakwa Malaysia Negara Islam tetapi tiada pengisian dan tuntutan Islam yang dilaksanakan.

Antara yang hadir ialah dalam ceramah tersbeut ialah Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP PAS Kawasan, Dr Md Yusof Abd Wahab dan beberapa orang AJK PAS Kawasan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com