.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

8/14/2006

Anwar tidak akan menyertai Umno

Tanjung Karang : Penasihat Parti KeADILan Rakyat (PKR), Dato’ Seri Anwar Ibrahim, berkata, Tengku Razaleigh Hamzah beri dua cadangan kepada saya untuk menjadi Perdana Menteri iaitu dengan cara menyertai Umno atau menyertai PAS seterusnya mengambil alih pucuk pimpinan PAS dan melakukan reformasi.

Saya tegaskan disini, saya tidak akan menyertai Umno. Tengku Razaleigh berkata perjuangan melalui PKR sukar diterima ramai kerana rakyat tidak boleh menerima parti berbilang kaum, katanya.

Isunya sekarang ialah perubahan dan keadilan, saya yakin perubahan ini boleh dibuat oleh PKR, PAS dan DAP. Kita beri penjelasan kepada rakyat supaya tukar pemerintah, agenda kita jelas kekal bersama PKR dan bermuafakat kuat dengan PAS serte terus bekerjasama dengan DAP, katanya lagi.

Beliau yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri juga berkata, kita bukan nak tolak Islam sebagai agama persekutuan, kita bukan nak tolak akta 121(1A). Kita nak pertahankan hak agama Islam dan mahkamah syariah dan hak orang bukan Islam.

Beliau berkata demikian di dalam ceramah umum di padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) dihadapan lebih 10,000 orang bersama Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail dan Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com