.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

8/14/2006

PKR simpati bila Dr Mahathir disembur gas pemedih mata


Tanjung Karang : Presiden Parti KeADILan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, Bekas Perdana Menteri telah membuat banyak rungutan (terhadap apa yang berlaku pada dirinya) seperti peristiwa penyemburan gas pemedih mata. Kita bersimpati dengan apa yang menimpa beliau, tetapi (kita perlu ingat) siapa yang memulakan semua perkara ini (berlaku).


Pejuang-pejuang reformasi telah lama disembur dengan gas pemedih mata seperti peristiwa yang berlaku di lebuhraya KESAS, ujarnya.


Beliau yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh, juga berkata, perjuangan PKR akan tetap diteruskan walaupun (Dato’ Seri) Anwar (Ibrahim) telah dilepaskan. Agenda PKR sekarang adalah untuk terus menegakkan keadilan kepada rakyat, ujarnya lagi.


Beliau berkata demikian sewaktu berucap didalam ceramah umum di padang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) bersama Penasihat PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang. Turut berucap ialah Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali, yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.


Dalam berkembangan berlainan, Dr Wan Azizah, telah menyampaikan sumbangan kepada ibu-ibu tunggal di Kampong Parit Serong sempena dengan lawatannya ke kampong tersebut. Beliau turut menyampaikan ceramah kepada kaum wanita di kampong tersebut, kira-kira 300 orang wanita telah menghadiri ceramah tersebut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com