.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

8/10/2006

Program turun padang DPP Kawasan

Sungai Gulang-gulang : Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang telah mengadakan program turun padang untuk bertemu dengan pemuda-pemuda di Markaz PAS Sungai Gulang-gulang. Program yang melibatkan 4 Cawangan iaitu Cawangan Sungai Gulang-gulang, Parit Serong, Seri Tiram Jaya dan Mayang Rotan telah berjaya menarik minat pemuda-pemuda di cawangan tersebut.

Program yang dimulakan dengan ucapan aluan daripada Ketua DPP Kawasan, Ustaz Mat Hasbullah Sudin, selepas itu DPP Kawasan telah menjamu pemuda-pemuda cawangan dengan ikan dan kerang bakar.

Di dalam ucapannya, Ustaz Mat Hasbullah, telah menyeru supaya cawangan-cawangan menguatkan pemuda masing-masing kerana gerak kerja pilihanraya memerlukan tenaga dan sokongan daripada pemuda.

Ini merupakan program kedua yang dianjurkan oleh DPP Kawasan, sebelum ini DPP Kawasan telah mengadakan lawatan yang sama di Markaz PAS Sungai Yu yang melibatkan dua cawangan iaitu Sungai Yu dan Sungai Terap.

Program-program seperti ini akan terus diadakan pada masa yang akan datang untuk merapatkan hubungan antara DPP Kawasan dan pemuda Cawangan-cawangan.

Turut hadir ialah Haji Chamsari Kasaman, Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Kawasan yang juga Ketua PAS Cawangan Sungai Gulang-gulang dan Haji Sugee Zainal Abidin, Ketua PAS Cawangan Parit Serong. Manakala pimpinan DPP Kawasan yang turut hadir ialah, Timbalan Ketua, Nor Azlan Ahmad, Setiausaha, Mohd Faizal Mohd Barja, AJK DPP Kawasan, Ustaz Shamsudin Mohamad, Muhd Rusli Kamsani, Mohd Sofian Mohd Khalil dan Penyelaras Jabatan Amal dan PASTI Kawasan, Haji Baharuddin Kassim dan Mohd Ramdzan Rosman.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com