.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

8/02/2006

PAS Kesal PBB & OIC gagal menangani masalah yang berlaku di Palestin dan Lubnan

Kuala Lumpur : Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa, kesal dengan kelemahan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) dalam menangani isu Palestin dan Lubnan yang telah diserang oleh Rejim Zionis Israel dan didalangi oleh Amerika Syarikat.

PBB, menurutnya, telah hilang fungsi asal penubuhannya. PBB juga gagal membela nasib tentera pengamannya yang telah dibunuh oleh tentera Israel. PBB hanya mengikut telunjuk pihak Amerika sahaja

Sementara itu, Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli, mempertikaikan kenyataan Menteri Luar, Dato’ Seri Syed Hamid Albar, yang mengeluarkan kenyataan bahawa Pertubuhan Negara-Negara Islam (OIC) hanyalah sebagai persidangan semata-mata.

Apa gunanya Malaysia menjadi pengerusi OIC jika hanya untuk menambah jawatan dan menunjukkan kehebatan malaysia semata-mata, katanya lagi.

Di Lubnan, Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Condoleezza Rice, telah dihalau keluar (dari Negara itu) kerana tangan mereka penuh dengan darah, tetapi di Malaysia, Condoleezza Rice, boleh bermain piano, ujarnya kesal.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Pusat, Ustaz Idris Ahmad, pula menganggap PBB sebagai ”Pertubuhan Berat Sebelah” kerana tidak mengambil peduli nasib yang menimpa rakyat Palestin dan Lubnan.

Sudah lebih 20 hari Rejim Zionis Israel menyerang Lubnan tetapi mereka masih gagal menumbangkan Hizbullah, katanya lagi.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa PAS (AJK) Pusat, yakin tidak lama lagi Umat Islam boleh bersembahyang di Masjid Al-Aqsa hasil daripada perjuangan yang telah dilakukan oleh Hamas di Palestin dan Hizbullah di Lubnan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com