.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

8/14/2006

Jangan halang Dr Mahathir untuk bercakap - Anwar

Tanjung Karang : Biarkan (Tun) Dr Mahathir bercakap (mendedahkan penyelewengan kerajaan dibawah Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi). Tetapi kita jangan terperangkap dengan kata-katanya, ujar Penasihat Parti KeADILan Rakyat (PKR), Dato’ Seri Anwar Ibrahim, sewaktu berceramah di pdang Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS).

Kita jangan lupa, katanya, yang paling zalim sepanjang pemerintahannya ialah Dr Mahathir. Nik Adli (Anak Tuan Guru Dato’ Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan) ditahan dibawah ISA oleh Dr Mahathir tanpa mempedulikan nasib anak dan isterinya.

Beliau yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, berkata, semasa menjadi menteri, saya pernah menimbulkan mengenai isu penyelewengan AP (Permit Import) tetapi Dr Mahathir yang mempertahan sebab apa?, sebab (Dato’ Seri) Rafidah (Aziz) orang kanan dia. Bila ganti dengan Pak Lah sama juga dia pertahankan Rafidah.

Dulu (semasa zaman Dr Mahathir) kebanyakan kontrak diberi kepada anaknya, Mirzan dan Mukhriz, sekarang PM sama beri pada anak dan menantu, kataranya lagi.

Turut berucap ialah Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Hasan Mohd Ali yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com