.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

9/01/2006

Barisan Alternatif cadangkan Belanjawan Berhemah

Sungai Gulang-Gulang : Barisan Alternatif (BA) telah membetangkan Cadangan Belanjawan 2007 oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa. Belanjawan tersebut menyentuh antaranya ialah Membudayakan Belanjawab Berhemah, Kata Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Dr Rosli Yaakub, sewaktu berceramah di Markaz PAS Sungai Gulang-gulang.

Selain itu menurutnya, Belanjawan yang dibentangkan oleh BA ialah untuk meringankan beban rakyat dan merangsang pertumbuhan ekonomi negara.

Dalam usaha membudayakan belanjawan berhemah, BA mencadangkan supaya menghentikan kenaikan harga petrol dan mengembalikan kepada harga asal. Menghentikan kenaikan taarif elektrik dan air serta menghentikan kenaikan harga Tol dan menilai semula perjanjian konsesi dengan Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS), yang membolehkan PLUS menaikan kadar tol setiap tahun sehingga tahun 2018.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, bekata, BA mencadangkan supaya dihapuskan cukai jalan bagi motorsikan berkuasa 250cc kebawah, menghapuskan cukai jalan bagi kereta berkuasa 1,600 cc kebawah serta memperkenalkan gaji minimum RM1,000.00.

Ceramah yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang sempena dengan Gema Malam Kemerdekaan. Turut berceramah ialah Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor, Roslan Shahir Dato’ Mohd Shahir.

Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad, Naib YDP, Dr Mohd Yusof Abd Wahab, Ketua Urusan Ulama’, Ustaz Khairullah Junid dan Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim, turut hadir dalam ceramah tersebut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com