.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/05/2007

Banjir : Tanda amaran Allah kepada manusia

Tanjung Karang : Ketua Dewan Muslimat PAS (DMP) Kawasan Tanjung Karang, Ustazah Hajah Jamiyah Haji Yusof berkata, biasanya pada hujung-hujung tahun banjir akan melanda Kelantan dan Terengganu. Tetapi kenapa dengan tiba-tiba banjir besar melanda Johor.

Itu semua, katanya, adalah tanda-tanda amaran Allah kepada manusia sebagai peringatan. Tentera-tentera Allah ada macam-macam dari bumi, udara, air, angin dan sebagainya. Allah tidak menganiaya hambanya tetapi kitalah yang menzalimi diri kita sendiri, katanya.

Di kelantan bila berlaku banjir mangsa-mangsa banjir yang dikumpulkan di tempat pelindungan sentiasa melakukan sembahyang hajat, zikir dan sebagainya, tetapi di johor diadakan konsert untuk menenangkan jiwa, katanya kesal.

Beliau juga turut menyentuh mengenai masalah murtad yang semakin berleluasa di dalam negara, di malaysia, katanya, menurut seorang bekas Mubaligh Kristian di Sabah, bukan 250,000 orang melayu yang murtad tetapi lebih dari angka itu. Sekarang, bekas mubaligh tersebut telah memeluk Islam.

Menurut bekas mubaligh kristian itu juga, setiap hari rabu dan sabtu pendakyah-pendakyah kristian akan menyebarkan risalah-risalah mereka di tempat-tempat awam termasuklah masjid dan surau untuk meluaskan pengaruh mereka, ada kalanya pendakyah-pendakyah ini akan bertudung semasa menyebarkan risalah tersebut, katanya lagi.

Beliau berkata demikian sewaktu berceramah isu semasa yang dianjurkan oleh PAS Cawangan Batu 9 Kampong Tengah, di Bilik Gerakan PAS Cawangan bersama bekas Ketua DMP Pusat, Ustazah Hajah Jamilah Ibrahim

Turut hadir ialah Naib Ketua DMP Kawasan, Ustazah Hajah Sabariah Hashim dan beberapa AJK DMP Kawasan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com