.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/28/2007

Kemenangan Islam Semakin Hampir

Tanjung Karang : Kemenangan di dunia hanya seketika tetapi kemenangan di akhirat (adalah) lebih utama, kata Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man sewaktu menjadi ahli panel Forum Perdana Kemenangan Islam Semakin Hampir di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) anjuran Lajnah Penerangan PAS Pusat.

Pendokong PAS perlu sedar akan segala bentuk gangguan, cabaran, godaan dan ujian dalam perjuangan Islam. Tiada keikhlasan (dalam perjuangan) punca gugur dalam perjuangan Islam, katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Pahang.

Beliau yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jengka, Pahang, juga menyeru supaya terus tekadkan usaha dan gerak kerja untuk kemenangan Islam. Jika tidak mahu menyokong Islam jangan menyusahkan pejuang Islam. Susana akan semakin hancur jika Umno/ Bn berkuasa lebih lama, katanya lagi.

Sementara itu, seorang lagi AJK PAS Pusat, Ustaz Abd Ghani Abd Rahman, yang menjadi ahli panel di dalam forum tersebut berkata, Kedatangan bangsa Jawa, Banjar dan Bugis ke Melaka adalah untuk membantu orang Melayu menyerang Portugis yang hendak menghancurkan Islam di Tanah Melayu, bukan sekadar untuk mencari tanah kebun dan sebagainya.

Kemenangan perjuangan Islam dari hijrah Rasulullah s.a.w merubah segalanya, menegakkan yang hak dan menolak kebatilan, katanya yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka.

Umno, katanya, tidak kuat kerana mereka banyak bergantung kepada harta kerajaan. PAS yang dituduh lemah tapi tidak pernah menggunakan harta kerajaan sebaliknya mempunyai bangunan markaz sendiri, katanya lagi.

Naib Presiden PAS, Dato' Dr Hasan Mohd Ali, pula berkata, Potensi kemenangan di Selangor makin jauh jika sokongan terhadap Islam masih longgar, kenyataan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Badawi, supaya jangan suka mengintip program maksiat hanya akan mengundang bala kemungkaran semakin berleluasa.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, juga menyeru supaya orang ramai membina sistem keluarga menurut acuan Islam dengan mengadakan usrah, kuliah, bacaan al-quran dan sebagainya. Ahli-ahli PAS juga tidak wajar berdiam diri demi menuju kemenangan Islam.

Forum Perdana yang julung-julung kalinya diadakan ini telah dipengerusikan oleh, Ketua Penerangan Jabatan Pilihanraya PAS Negeri (JPN) Selangor, Ustaz Sallehen Mukhyi. Turut hadir ialah Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Ahmad Awang, AJK PAS Pusat, Ustaz Abd Ghani Shamsudin yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com