.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

2/13/2007

DPPNS edar buletin Ren Min Shi Shi kepada penduduk cina di Tanjung Karang.

Tanjung Karang : Lajnah Integrasi Nasional Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) telah mengedarkan buletin Ren Min Shi Shi kepada masyarakat cina disekitar Tanjung Karang sempena dengan Tahun Baru Cina yang akan disambut tidak lama lagi.

Sebanyak 2,000 naskah telah diedarkan disekitar pekan Tanjung Karang dan Bagan Pasir diketuai oleh Pengerusi Lajnah Integrasi Nasional DPPNS, Zahriezan, pada jam 10.00 pagi sehingga jam 1.00 tengahari.

Rata-rata masyarakat cina menyambut baik langkah PAS mengedarkan buletin tersebut kepada mereka.

Seluruh DPP Kawasan di Negeri Selangor turut mengedarkan buletin tersebut di kawasan masing-masing pada hari yang sama. Manakala Kawasan Tanjung Karang telah dipilih sebagai tuan rumah untuk pelancaran bagi peringkat negeri Selangor.

Ren Min Shi Shi ialah buletin yang diterbitkan oleh Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat sejak tahun lalu untuk memberi penerangan kepada masyarakat cina mengenai PAS.

Turut menyertai program tersebut ialah Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Selangor (BPPNS), Haji Yusof Ludin dan Setiausaha PAS Kawasan, Haji Mohd Saad Ibrahim.

Manakala DPP Tanjung Karang telah diketuai oleh Ketuanya, Ustaz Mat Hasbullah Sudin dan beberapa orang AJK DPP Kawasan serta Pemuda Cawangan. Unit Amal Kawasan Pandan turut menyertai program tersebut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com