.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

3/20/2007

Motivasi guru-guru PASTI Anjung Utara

Sawah Sempadan : Kursus motivasi guru-guru PASTI Anjung Utara telah diadakan di sebuah dewan orang ramai di sawah sempadan. Program tersebut yang buat pertama kalinya diadakan bertujuan untuk meningkat motivasi guru-guru bagi mendidik pelajar-pelajar.

Kerta kerja pertama yang bertajuk ”Peranan guru-guru di dalam masyarakat” telah dibentangkan oleh Dr Hajjah Siti Mariah Mahmud, Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat yang juga Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat. Pada sebelah pagi. Manakala sesi soal jawab telah diadakan selepas itu.

Manakala kertas kerja kedua pula telah dibentangkan oleh Naib Presiden PAS, Dato’ Dr Haji Hasan Mohd Ali, yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor yang bertajuk ”Profesionalisme sebagai seorang guru PASTI”, sesi soal jawab turut diadakan selepas itu.

Program tersebut telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada guru-guru PASTI peringkat Anjung Utara. Anjung Utara merangkumi 4 Kawasan iaitu Sabak Bernam, Sungai Besar, Tanjung Karang dan Kuala Selangor dan mempunyai seramai 95 orang guru.
Setiausaha Pemuda Anjung Utara, Zulkifli Ibrahim yang juga AJK Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor dan Ketua DPP Kawasan Sungai Besar turut hadir dan memberikan ucapan di awal program.

Turut hadir ialah Ketua DPP Kawasan Tanjung Karang, Ustaz Mat Hasbullah Sudin, Ketua DMP Kawasan, Ustazah Jamiyah Yusof, Timbalan Ketua DPP Kawasan, Nor Azlan Ahmad, Naib Ketua DMP Kawasan, Ustazah Hajah Sabariah Hashim dan beberapa AJK DPP & DMP Kawasan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com