.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/09/2007

Gandingan muka lama dan baru terajui DPP Kawasan

Tanjung Karang : Mesyuarat Agung Dewan Pemuda PAS (DPP) Kawasan Tanjung Karang kali ke-43 telah diadakan di Kompleks PAS DUN Sungai Burong (KOMPAS) dan telah dirasmikan oleh Setiausaha DPP Negeri Selangor, Azri Mohamad Arish.

Mesyuarat Agung dimulakan dengan Nyanyian Lagu Tema PAS diikuti dengan Unit Amal kemudian Ucapan Aluan oleh Ketua DPP Kawasan, Ustaz Mat Hasbullah Sudin dan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad.

Selepas itu majlis menyampaikan sijil watikah sebagai Jentera Pilihanraya Pemuda telah diberikan kepada Pemuda-pemuda yang telah menyertai Himpunan 15K Pemuda di Padang Perdana, Kota Bharu Kelantan akhir tahun lalu oleh YDP PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad. Selepas itu penyampaian sijil penghargaan kepada seluruh Ahli Jawatankuasa (AJK) DPP Kawasan bagi sesi 2005/2007 dan sijil watikah pula telah disampaikan oleh Setiausaha DPPNS, Azri Mohamad Arish.

DPP Kawaan juga turut memberikan cenderamata penghargaan khas kepada seorang AJK DPP Kawasan yang telah meninggalkan DPP Kawasan atas faktor usia iaitu, Mohd Rosli Kamsani. Beliau menjadi AJK DPP Kawasan selama dua penggal iaitu sesi 2003/2005 dan 2005/2007 selepas persempadanan semula kawasan pilihanraya. Cederamata telah disampaikan oleh Azri Mohamad Arish.
Diikuti dengan ucapan perasmian oleh Azri Mohamad Arish.

Mesyuarat Agung kali ini juga menyaksikan tiga jawatan utama DPP Kawasan kekal iaitu Ketua, Ustaz Mat Hasbullah Sudin, Timbalan Ketua, Nor Az Azlan Ahmad dan Naib Ketua, Abd Malek Abd Majid, tanpa bertanding.

Manakala bagi AJK DPP Kawasan sesi 2007/2009 pula menyaksikan perubahan besar dalam pemilihan AJK DPP Kawasan iaitu hanya dua penyandang kekal manakala selebihnya adalah muka baru, iaitu Mohd Faizal Mohd Barja (kekal), Mohamad Abd Majid (muka baru), Mubaraq Omar (muka baru), Jafarudin Daud (muka baru), Shahran Salleh (muka baru), Mohd Sofian Mohd Khalil (kekal), Norusabah Abd Ghani (muka baru) dan Jasul Jubri (muka baru).

Manakala jawatan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Tetap juga kekal seperti sebelumnya iaitu, Haji Badarudin Kasim dan Mohd Ramdzan Rosman.

Turut hadir ialah AJK PAS Kawasan, Ustaz Kassim Kayat, Ahmad Arbian dan Pemerhati Dewan Muslimat PAS (DMP) Kawasan, Norshidah Samat dan Rugayah Ramli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com