.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

9/19/2006

Umat Islam perlu berjihad menentang keganasan Israel

Tanjung Karang : Umat Islam perlu mengetahui bagaimana dengan nasib Umat Islam di Palestin dan Lubnan. Selain itu, Umat Islam perlu berjihad menentang keganasan Israel, kata Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, Ustaz Ramli Sidom sewaktu berceramah di Padang kompleks PAS DUN Sungai Burong.

Lubnan walaupun berfahaman Syiah tetapi mereka lebih baik dari Ahli Sunnah kerana mereka berani menentang Israel.

Hizbullah, katanya, hanya memiliki 200 tentera sahaja. Manakala untuk menjadi tentera Hizbullah sangat ketat.

Israel berkata dengan angkuh dalam masa 3-4 hari boleh menghancurkan tentera Hizbullah tetapi Israel gagal. Israel walaupun mempunyai kereta kebal tercanggih tetapi dengan izin Allah ia dapat dihancurkan oleh tentera Hizbullah, katanya.

Beliau turut menyentuh masalah murtad yang berlaku di dalam negara.

Jabatan Kamajuan Islam Malaysia (JAKIM) katanya, tidak bekerja dan membuat sambil lewa tentang isu murtad yang sedang berlaku sekarang. Isu murtad juga tidak pernah dibincangkan di dalam mesyuarat Kabinet.

Turut berucap ialah Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar dan Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan, Ustaz Musa Mohamad. Ceramah yang dianjurkan oleh DPP Kawasan diadakan sempena dengan hari Sukaneka dan Konvokesyen PASTI Kawasan Tanjung Karang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com