.comment-link {margin-left:.6em;}

PAS Kawasan Tanjung Karang

4/21/2007

Ahli UMNO tidak iktiraf calon BN?

Kuala Selangor : Jika sesiapa telah berkunjung ke Ijok tentunya merasa hairan kenapa poster calon Barisan Nasional (BN) K. Partiban, tidak kelihatan di kampong-kampong Melayu sedangkan yang ada hanya gambar Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Menteri Besar Selangor, Dato’ Seri Dr Mohd Khir Toyo. Siapa sebenarnya calon BN di Ijok?

Adakah ahli-ahli Umno tidak mengiktiraf calon daripada MIC tersebut? Sebelum ini Umno Bahagian Kuala Selangor, dibawah dimpinan Dato’ Aminudin Setro, pernah menuntut supaya kerusi DUN Ijok diberikan kepada Umno kerana majoriti mengundi di kawasan tersebut ialah pengundi Melayu. Tetapi tuntutan tersebut tidak dilayan oleh pemimpin-pemimpin Umno dengan alasan kerusi tersebut adalah milik MIC.

Adakah ini merupakan langkah boikot secara senyap oleh ahli-ahli Umno di Ijok atau ia sebagai strategi Umno untuk mengaburi mata mengundi supaya terus mengundi BN yang ditentang oleh calon Parti KeADILan Rakyat (PKR) Tan Sri Khalid Ibrahim, yang berbangsa melayu.

Poster-poster Partiban hanya banyak kelihatan di simpang 3 Ijok, Pekan Batang Berjuntai dan kawasan yang mempunyai ramai pengundi India. Sedangkan poster dan kain rentang yang terpampang gambar calon PKR berada dimana-mana di kawasan N11 Ijok.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home




©1426/2005 pastgkarang.blogspot.com®
"Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berjuang (berperang) untuk membela agama-Nya, dalam satu saf yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh" (As-Saff ayat 4)
dpptgkarang@yahoo.com